maandag 7 oktober 2013

En weg zijn wij ...

Om 9 uur stonden onze 2 chauffeurs klaar om ons naar de luchthaven te brengen. Vandaag vertrokken we immers voor een week naar de stad Vilanova i la Geltrù in Spanje om te werken rond ICT. Op de autostrade bleek er nog een ellenlange file te staan, maar gelukkig wist onze geroutineerde chauffeur een goede binnenweg zodat we ruim op tijd in Zaventem waren.
Daar verliep het inchecken vlot en hadden we nog de tijd om iets fris te drinken en ervoor te zorgen dat iedereen genoeg eten had om tot de avond rond te komen.

De vlucht verliep vlot en al gauw merkten we dat het in Spanje toch nog een stukje warmer is dan in België. Al zwetend namen we de bus naar het station en nog meer zwetend namen we daarna de trein naar Vilanova. Op de trein werden we getrakteerd op een concerten van enkele muzikanten. Dat was toch een beetje raar.
Ons hotel hadden we snel gevonden, want dat ligt vlak bij het station. We kregen snel onze kamer en konden ons installeren. Daarna maakten we tijd om de omgeving te verkennen.
Vilanova ligt vlak aan de zee. Onze eerste wandeling ging daar dan ook naartoe. Wat is de zee hier mooi blauw zeg! Daarna trokken we het centrum van de stad in. We waren onder de indruk van enkele erg mooie huizen hier in Vilanova. Ook de grote winkelstraat is echt gezellig.
Even terug naar het hotel om een truitje te halen en daarna gingen we op zoek naar ons avondeten. We vonden een leuk restaurant waar we nog in de tuin buiten konden eten. Daar hadden ze voor ieder wat wils: vis, vlees, vegetarische pasta, ... Tussendoor hebben we ook Laura al even ontmoet. Zij bracht ons nog wat laatste informatie over het programma.
Na het eten waren we echt ongelooflijk moe. We zijn dus redelijk vroeg naar het hotel terug gekeerd en na nog wat gebabbel vielen we als blokken in slaap. Maar dat is zeker niet erg. Morgen hebben we een drukke dag die goed gevuld zal zijn met allerlei opdrachten en workshops. Om 7.30 uur loopt de wekker af! Slaapwel en tot morgen!

1. Geniet van het goede weer daar!! Breng zeker een beetje zon mee naar huis hé!!!

Groetjes
    Juf Veerle, OV2

2. Ik ben wel een beetje jaloers, want hier geven ze de komende dagen heel wat regen en kou.
    Geniet er van en ik ben zeker dat de leerlingen het daar fantastisch gaan doen.
    Juf De Cat

3. hellow,

nog alles steeds goed daar? Hier blijven we genieten van startend herfstweer :-)
    Geniet ervan daar aan tzeitje!

groetjes

Wim

4. Helaba,
    héél veel plezier ginder! Geniet ervan!
    Ik doe dat ook, hier thuis in Bevel :-)